A FELVÉTELI FELKÉSZÜLÉS
Park Jin-young, aki éppen tíz évvel idősebb Rainnél, amolyan rendes pótapaként figyelt a szárnyai alatt lévő fiatalokra. Nem érte be a színpadi felkészítéssel, Ji-hoon számára kikötötte azt is, hogy csak akkor jelenteti meg a debütáló albumát, ha a tanulmányait egyetemen folytatja. Bár a középiskola befejezése és az egyetemi felvételire készülés 2000 végén egybeesett Ji-hoon életének legnehezebb szakaszával, mégis sikeresen bejutott a Kyung Hee Egyetem Művészet és Design Karának BA Posztmodern Zene szakára.
"Jin-young hyung azt mondta nekem: 'Ha nem jutsz be az egyetemre, nem fogom segíteni, hogy elkészüljön az albumod, és hogy énekest csináljak belőled.' Akkor minden elsötétült előttem, mert a vizsga 102 nap múlva volt. Elmentem egy könyvesboltba és vettem próbavizsga füzeteket (300 oldalnyit). Azt mondtam magamnak, 'Akkor jutok a végére ennek, ha naponta három oldalt befejezek.' Mivel így csak három oldal volt [a napi mennyiség], egyszerűen memorizáltam az összes kérdést. Amikor ettem, sétáltam vagy táncoltam, egyfolytában tanultam. Néha, amikor lusta voltam ahhoz, hogy elmenjek táncot gyakorolni, akkor egész éjjel tanultam. Végül sikerült bejutnom az egyetemre." [1]
💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦
ALAPKÉPZÉS (BA)
Mint azt a november 15-i bejegyzésünkben már megírtuk, Ji-hoon nagyon magas pontszámot ért el az összevont érettségi-felvételi vizsgán, amellyel sikerrel jelentkezhetett a Kyung Hee Egyetemre.
Ji-hoon a tanulmányait egy szédületes sebességgel kibontakozó karrier mellett végezte, bizonyára nem volt egyszerű a két tevékenységet összeegyeztetni. Az alapképzés során mégis csak egyszer halasztott. Természetesen az egyetemi hétköznapjairól nincsenek információink, ezért inkább csak a kulisszákról tudunk fogalmat alkotni.
Az alábbi képen az egyetem Global kampuszának főbejárata látható. A kampusz eredetileg Suwon nevét viselte, ahol található, de a fejlesztésekkel egyidejűleg megváltoztatták a nevét, mely már az ott folyó képzés új szemléletét is hivatott "beszélő névként" kifejezni.
Ji-hoon a tanulmányait egy szédületes sebességgel kibontakozó karrier mellett végezte, bizonyára nem volt egyszerű a két tevékenységet összeegyeztetni. Az alapképzés során mégis csak egyszer halasztott. Természetesen az egyetemi hétköznapjairól nincsenek információink, ezért inkább csak a kulisszákról tudunk fogalmat alkotni.
Az alábbi képen az egyetem Global kampuszának főbejárata látható. A kampusz eredetileg Suwon nevét viselte, ahol található, de a fejlesztésekkel egyidejűleg megváltoztatták a nevét, mely már az ott folyó képzés új szemléletét is hivatott "beszélő névként" kifejezni.
2001-1010-0001 |
A College of Art and Design új épületét 2007-ben adták át, tehát Rain még nem ebben az épületben tanult:
2001-1010-0002 |
2001-1010-0003 A Global kampusz könyvtára |
Érdekesség: a Kyung Hee Egyetem Szöul kampuszának része a Nagy Béke Csarnok nevű konferencia- és rendezvényközpont is (a legfelső, katedrálisra emlékeztető épület), amely később többször adott helyet a volt diák, Rain koncertjének vagy rajongói találkozójának.
2001-1010-0004 |
Rain rajongóinak rizsadományai szegélyezték 2013. októberében a rajongói találkozó helyszínéhez vezető utat:
2001-1010-0005 - 0007
Mit tanult Rain a bachelor képzésen?
A szakleírások nemcsak Rain iskolázottsága, műveltsége szempontjából érdekesek, hanem azért is, mert általuk egy kis bepillantást nyerhetünk abba az oktatási háttérbe, amely Korea kulturális expanziójának hátterében található.
A Kyung Hee Egyetem honlapján ezt olvashattuk a szak 2015. évi tájékoztatójaként:
Művészet és Design Kar
Posztmodern Zene Tanszék
Mi a posztmodern zene?A kommersz zene a 20. században domináns zenei formává vált.Kommersz zene a rock 'n' roll, a ballada, a jazz és az összes zene, amelyet média számos területén könnyedén hallhatunk. A kommersz zene meghatározás lehetővé teszi a számunkra, hogy ilyennek tekintsük az összes zenét, melyet nagy bevétel termelése érdekében hoztak létre. Ez szükségszerűen bevonzotta a kapitalizmust a zene világába. A zene üzleti aspektusaira koncentrálás gyakran távol visz a művészi szempontoktól, mert a "kommersz" szó a "hasonlóságot", a "talált-hangot" és a "nem eredetiséget" jelenti.
A posztmodern zene kísérletet tesz arra, hogy az eredetiséget vegye szemügyre a zenei szerzeményekben és mélyebb művészi szempontokból. Ez a vizsgálat bizonyos mértékig kölcsönözhető magának a popzenének az előbb adott definíciójából. A posztmodern zene előadása és írása nemcsak tökéletes jártasságot igényel a meglévő és létrejövő zenei stílusokban és technikákban, mint például a rock, pop, jazz és számítógépes zene, de ugyancsak megköveteli az újabb vízióknak megfelelő gondolat- és érzékelésmódot, hogy együttvéve mind a régebbieket, a jelenlegieket vagy az eljövendőket, felfedezhessük a helyükbe lépő új zene alkotásait. A posztmodern zene az eljövendő új évszázadra készít fel.
A Posztmodern zene a Kyung Hee EgyetemenA 2000-ben alapított program a kortárs zene és a jazz tanulmányozásának nyitó intézete, amely a "Jazz előadás és zeneszerzés' területén kínál művészeti bachelor képzést. A hallgatók és az oktatók számára a program olyan közegben működik, amelyet úgy terveztek, hogy biztosítsa az átfogó tanulási tapasztalatokat mindazon lehetőségek és kihívások lefedésével, amelyet a kortárs zeneipar felmutat. Kiterjedt lehetőségekkel szolgál a hallgatók zenei kompetenciáinak fejlesztéséhez a zeneszerzés, az előadás és a gyártás minden területén. A program hallgatói rendszeresen tartanak koncerteket is, és a stúdiókban az egyéni album-projektjeiken dolgoznak. A Kyung Hee egyetem nagy hagyományokkal rendelkezik a zeneoktatás terén. Az átfogó tantervben megtalálható a jazz összhangzattan, zenei szerkesztés, filmzene, kommersz zene, zongorakíséret, ritmustanulmányok, popzenei vokál, improvizáció-elemzés, együttes, midi- és hangtervezés, computer-zene, 20. századi nyugati zene, keleti zene és improvizációs technika. A kortárs zene minden stílusát felfedezik, ezek között megtalálhatóak a jazz, a rock, a népszerű és kortárs klasszikusok éppen úgy, mint a világ számos különböző helyének zenéi. A program elsődleges célja, hogy a diákokat felvértezze a a jazz és a kortárs zene technikai, elméleti és történeti megértésével. A Posztmodern zene program diákjai együtt dolgoznak az alkotókkal, nemcsak a jazz és zenei társterületeinek tolmácsolóiként, hanem azzal a céllal, hogy mindig új kifejezési és művészi határok felé törekedjenek, és el is érjék azokat.Tanulmányok:
1. évBevezetés a zeneelméletbe - Egyéni tantárgy - Együttes - Jazz összhangzattan - Egyéni tantárgy (minor) - Improvizációs technika - Zenehallgatás és szolfézs - Zongora2. évEgyéni tantárgy - Haladó improvizációs technika - Kommersz zene komponálása - Midi hangszerelés - Blues-tanulmányok - Zenehallgatás és szolfézs - Computer-zene - Együttes - Ritmus-tanulmányok - Hangfelvétel-technika - Kommersz zene szerkesztése3. évFőszakos tanulmányok - Filmzene - Dalszerzés - Újraharmonizálási technika - Latin tanulmányok - Együttes - Jazzkórus - Haladó hangszerelés4. évFőszakos tanulmányok - Világzene - Zenekar - Modern klasszikus zene elemzése - Zeneipar - Keleti zene elemzés - Karmesteri tanulmányok - DiplomavédésKarrier és a végzősök célterületeiA zeneipar elmúlt években bekövetkezett gyors növekedése új karrierlehetőségeket teremtett az előadóművészet és a szórakoztatóipar új tehetségei számára csakúgy, mint egyéb kommersz zenei vállalkozások számára. Képzett zenészek jelentkezhetnek a formális képzésre, hogy ezzel a programmal jegyezzék a karrierjüket, stúdió-előadásukat, szerkesztésüket vagy gyártásukat és élő előadásukat. A karrier lehet dalírás is, zeneszerzés és zenés televíziós rendezés, filmzene, reklámzene éppúgy, mint zenei promóció, booking és zeneműkiadás. A felvétel főszakos diákok gyakran hangmérnökként, hangkeverőként vagy hangtervezőként futnak be karriert. A végzősöket szakmai üzletkötőként vagy zenei termékek tanácsadójaként és zenei intézmények oktatójaként is alkalmazták már. A kiskereskedelmi üzleteknek is szükségük van zenészekre, akik be tudják mutatni azokat a zeneszerszámokat, amelyeket értékesítenek. Azokra, akik zeneórákat tudnak adni, mindig nagy a kereslet.
💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦
MASTER KÉPZÉS (MA)
A négyéves alapképzést egyévnyi kihagyással Rain 2006. februárjában fejezte be, majd márciustól ugyanott az Művészet és Fúziós Design Kar MA Előadóművészetek szakát választotta a továbbtanuláshoz. Az első tanév két szemeszterének elvégzése után azonban nem regisztrált a következő tanévre, így automatikusan megszűnt a hallgatói jogviszonya. [2]
Bár a 2007. év első felét a világturnéja miatt nem tanulmányokkal töltötte, Rain márciustól a híres magánegyetem, a Dankook Egyetem Kultúra, Művészet és Design Karának MA Musical, Színház és Film (mai nevén: Előadóművészetek) tanszakára iratkozott be.
Az iskolaváltás oka kettős volt. A JYP Entertainment képviselője egyrészt azt nyilatkozta, hogy Rain szeretne mélyebben foglalkozni a színészettel. A döntés valószínűleg akkor született meg az iskolaváltásról, amikor Rain megtudta, hogy Yoon Ho-jin producer és rendező lett a tanszék vezetője. A lehetőség azért is volt vonzó Rain számára, mert itt egyszerre tanulhatott színészetet és zenét.
A Dankook Egyetemnek két nagy centruma van, közülük a Jukjeon kampusz (Yongin, Gyeonggi) ad helyet a művészeti tanszékeknek.
2001-1010-0008 |
2001-1010-0009 |
2001-1010-0011 |
2001-1010-0010 |
2001-1010-0012 |
A mesterképzés öt szemeszterének elvégzése után Rain valószínűleg 2010-ben diplomázott, mert a kérvényben, melyet abban az évben írt a Hadügyminisztérium sorozási hivatalának, a tanulmányi kötelezettségének teljesítése is szerepelt a bevonulás halasztási kérelmének indokaként.
A Dankook Egyetem MA képzéséről sajnos nincs angol nyelvű részletes tájékoztató, de a koreai nyelvű oldalon megtalálható a Performing Arts (Előadóművészetek) szak tanulmányi területeinek leírása.
Bevezetés
Ráébredni az emberi élet erejére a kultúra és művészet gyakorlásának útján - ez a humanizmus. A mesterképző iskola célja olyan szakértők oktatása, akikkel a 21. században elérjük, hogy a kultúra és művészet magasan Korea magasan fejlett ágazata legyen digitális bázison és a tudásra alapozva. A hallgatók szerezzenek gyakorlati készségeket és elméleti felkészültséget a kifejezésre a színészetben vagy az előadóművészetek tervezésében és irányításában, vagy musicalek, színjátékok, populáris zenék létrehozatalában, művészeti múzeumok, a kultúra menedzsmentjének irányításában stb. Ugyancsak olyan oktatásra törekszünk, amellyel hozzájárulunk a koreai dizájn globalizációjához a professzionális tudás művelésével, hogy növeljük az ipari tervezés és alkotás képességét a tényleges élettel összefüggésben a dizájn olyan területein, mint a tömegkommunikáció, a divat, a termékek és a virágok stb.
Legjobb képességeink szerint oktatunk elhivatott vezetőket és hozzáértő irányítókat a 21. századi kulturális ipar és művészeti menedzsment számára, nagy büszkeséggel elindítva "A kultúra és művészet vezető tisztségviselője" kurzust.
Tanszékek/Főszakok
Előadóművészetek tanszék
Kulturális menedzsment tanszék
Kommunikációs dizájn tanszék
Életstílus dizájn tanszék
Virág dizájn tanszék
Rain a Performing Arts (Előadóművészetek) tanszék Musicals and Theatrical Performances (Zenés és prózai színházi előadások) szakának hallgatója volt.
A koreai nyelvű honlapról nagyon hozzávetőlegesen lefordítva (vagy inkább kitalálva) a képzés főbb tárgyai:
ELŐADÓMŰVÉSZETEK TANSZÉK:
ZENÉS ÉS PRÓZAI SZÍNHÁZI ELŐADÁSOK
2001-1010-0014 |
DIPLOMAÁTADÓ ÜNNEPSÉGEK
Bár mindkét egyetem nagyszabású diplomaátadó ünnepséget rendez a végzős diákjai számára, érdekes, hogy az egyébként agyonfotózott Rainről nem kerültek elő ilyen fényképek. Ebből arra lehet következtetni, hogy talán nem tudott részt venni a ceremóniákon. Egyszer azonban szerepelt egy reklámfilmben, amikor belebújt egy hagyományos egyenruhába, és azóta sokan ezt gondolják valós fotónak - pedig látszik a kezében lévő reklámozott tárgy. De kárpótlásul álljon itt, hiszen valami hasonló lett volna, ha...
THIS IS AN ADVERTISEMENT, NOT A REAL CEREMONY!!!
EZ EGY REKLÁM, NEM A VALÓS ÜNNEPSÉG!!!
EZ EGY REKLÁM, NEM A VALÓS ÜNNEPSÉG!!!
2001-1010-0015 THIS IS AN ADVERTISEMENT, NOT A REAL CEREMONY!!! EZ EGY REKLÁM, NEM A VALÓSÁGOS ÜNNEPSÉG!!! |
Ezek a képek viszont valóban az egyetemek ünnepségeiről készültek:
A Kyung Hee Egyetem mindkét kampuszán tartanak záró ceremóniát. A Szöul kampuszon rendkívül emelkedett az ünneplés, amelynek fényét az auditórium pompás látványa is fokozza. A Global (volt Suwon) kampuszon készült képeket helyismeret híján nehéz beazonosítani.
2001-1010-0016 |
2001-1010-0017 |
A Dankook Egyetem Jukjeon kampuszán készült fotók:
2001-1010-0018 |
2001-1010-0019 |
Reméljük, hogy Ji-hoon mindkét szintű diplomáját nagyon megünnepelték. Mi utólag szeretnénk gratulálni és a képen látható diáktárshoz hasonlóan virtuálisan feldobálni őt a levegőbe, hiszen nagyon megérdemli.
2001-1010-0020 |
💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦
Bár Ji-hoon tanulmányaihoz valószínűleg nincs köze, a blog olvasóinak bónuszként megmutatom egy másik szak tantárgyterületeit is. Ez is az oktatási háttér egy eleme Dél-Koreában, ahol a szórakoztatóipart gazdasági-kulturális húzóágazatként kezelik.
POPULÁRIS ZENE TANSZÉK:
A POPULÁRIS ZENE GYÁRTÁSA ÉS MENEDZSMENTJE
Bevezetés a zeneelméletbe
Felvétel-technológia
Popzene-elmélet
Pop promóciós marketing esettanulmányok
Zeneszerzői esettanulmányok
Popzene-történet
Kortárs zenei alkotás (gyakorlat)
Hangkeverés
Improvizációs technikák
Videós és multimédiás gyakorlat
Kortárs elméleti kutatások
A modern társadalom és a populáris zene
Digitális zene - beruházási és termelés
Előadóművészetek menedzsmentje
Zenei technológia
Filmzeneszerzési módszerek
A világzene megértése
Popzene-elmélet - A kutatás módszertana
Popzenei szakmai gyakorlat
Kreatív zeneelmélet és zeneszerzés
A klasszikus zene története
A kortárs popzene elméletet és formái
Zenei technológia
A modális harmónia
A jazz ritmusa
A popzene kritikája
Gyártástervezés és gyártás
Stúdió technikák
Jogvédelem
Kulturális és művészeti menedzsment
Kortárs zenei együttes
Kreatív fúziós kutatás
🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧
MEGJEGYZÉSEK / NOTES:
[1]
"That's passion, the passion that if not I will die", interjú Rainnel, Chosun, 2007.04.25.
[2]
Rain Studies Acting, 2007.05.02.
http://world.kbs.co.kr/service/contents_view.htm?lang=e&menu_cate=enternews&id=&board_seq=164743&page=332&board_code=
[3]
Rain requests for a delay from enlisting in the army, allkpop, http://www.allkpop.com/article/2010/06/rain-requests-for-a-delay-from-enlisting-in-the-army
A fotók forrása:
https://www.khu.ac.kr/eng/sub/tab.do?MENU_SEQ=1000658&TAB_SEQ=1000662
http://old_www.khu.ac.kr/eng/about/photo_gallery.jsp?page=23&cur_g_name=Univeristy%20Festival
www.dankook.ac.kr/
https://international.newpaltz.edu/index.cfm?FuseAction=Programs.ViewProgram&Program_ID=1199
http://www.khu.ac.kr/eng/about/photo_gallery.jsp?page=21&cur_g_name=2011%20Graduation%20Ceremony
http://www.dankook.ac.kr/web/international/dku-news?p_p_id=Bbs_WAR_bbsportlet&p_p_lifecycle=0& p_p_state=normal&p_p_mode=view&_Bbs_WAR_bbsportlet_curPage=8&_Bbs_WAR_bbsportlet_action=view_message&_Bbs_WAR_bbsportlet_messageId=315222
🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧
Rain Studies Acting, 2007.05.02.
http://world.kbs.co.kr/service/contents_view.htm?lang=e&menu_cate=enternews&id=&board_seq=164743&page=332&board_code=
[3]
Rain requests for a delay from enlisting in the army, allkpop, http://www.allkpop.com/article/2010/06/rain-requests-for-a-delay-from-enlisting-in-the-army
A fotók forrása:
https://www.khu.ac.kr/eng/sub/tab.do?MENU_SEQ=1000658&TAB_SEQ=1000662
http://old_www.khu.ac.kr/eng/about/photo_gallery.jsp?page=23&cur_g_name=Univeristy%20Festival
www.dankook.ac.kr/
https://international.newpaltz.edu/index.cfm?FuseAction=Programs.ViewProgram&Program_ID=1199
http://www.khu.ac.kr/eng/about/photo_gallery.jsp?page=21&cur_g_name=2011%20Graduation%20Ceremony
http://www.dankook.ac.kr/web/international/dku-news?p_p_id=Bbs_WAR_bbsportlet&p_p_lifecycle=0& p_p_state=normal&p_p_mode=view&_Bbs_WAR_bbsportlet_curPage=8&_Bbs_WAR_bbsportlet_action=view_message&_Bbs_WAR_bbsportlet_messageId=315222
🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése