Business of Fashion
https://www.businessoffashion.com/articles/intelligence/lacma-art-film-gala-met-ball
Fordította: Harudo11
__________________________________________________________________________________
Miként lett a LACMA Art + Film Gala "a Nyugat MET Bálja"
A vörös szőnyegekkel beterített városban, az éves haszon - amelyet Eva Chow ügyesen hangszerel - növekvő tendenciát mutat a művészet, a divat és a szórakoztatás metszéspontjában.
Írta Lauren Sherman 2016. október 28. 15:10
Gucci creative director Alessandro Michele, gala co-chair Eva Chow, LACMA chief executive Michael Govan and Gucci chief executive Marco Bizzarri at the LACMA Art + Film Gala 2015 | Source: Courtesy |
LOS ANGELES, Egysült Államok - Vissza 2012-be, amikor a Los Angeles Megyei Művészeti Múzeum (LACMA Stanley Kubrickot és Ed Ruschát részesítette elismerésben a második Művészet + Film Gáláján, amely nem hogy egy előre nem tervezett, hanem kellemetlen fordulatot hozott az esemény során. Az est folyamán a múzeum megbízottja (és korábban a Yahoo! vezérigazgatója), Terry Semel felállt, hogy szóljon a közönséghez. De hamar átpasszolta a mikrofont Jack Nicholsonnak, aki a termékenyítő Kubrick film, A ragyogás főszereplője volt. Nicholson rögtönzött beszédét egy másik követte Matthew Modine-től, aki a karrierjét Kubrick klasszikusának, a Full Metal Jacketnek köszönheti.
A résztvevők számára ezekhez hasonló, előre megíratlan pillanatok tették a LACMA Art + Film Gáláját egyedivé. A nagy Los Angeles-i díjkiosztókkal ellentétben, ezt az eseményt nem közvetíti a televízió, és nincs vele azonnal beterítve az internet. Azon a 2012-es éjszakán a sokaság, amely a film, a divat és a művészet ki kicsodája volt - a társelnök Leonardo DiCaprio-tól Hedi Slimane-ig és John Baldessariig - otthonosan érezte magá a bensőséges eseményen, amely lehetővé tette a váratlan dolgok bekövetkezését is.
Az idei Art + Film Gala, amelynek október 29-én, szombaton a LACMA kampusza adott helyet, Robert Irwin képzőművészt és Kathry Bigelow rendezőt részesítette elismerésben. Négy évvel azután, hogy Nicholson magához ragadta a mikrofont - és öt évvel a sorozat első alkalma után - az éves eseményt sikerült egy exkluzív, zártkörű party-hangulatú fogadásként fenntartani, miközben egyre nagyobb eseménnyé növekedett jótékonysági és kulturális téren egyaránt.
Sőt, míg a Met Gálát - a Metropolitan Művészeti Múzeum éves adománygyűjtő eseménye, amelyet Condé Nast művészeti vezető és Anna Wintour, a Vogue főszerkesztője szervez - régebben "a divat Oscarja"-ként nevezték, addig a LACMA Art + Film Gáláját "a Nyugat Met Ballja"-ként emlegették.
A társelnök és szervező Eva Chow, akit a divattal, művészettel és szórakoztatóiparral ápolt kapcsolatai miatt a New York Times "Los Angeles kulturális királynőjének" nevezett, létrehozott valamit, a távol áll egy vörös szőnyegekkel borított várostól. "Mi a saját dolgunkat tesszük" - mondta Chow, akinek a Mr. Chow cégcsoport étteremtulajdonosa, Michael Chow a házastársa. "Ez nagyon személyes... úgy gondolom, hogy a művészet, a film és a divat szinergiája egy érdekes energiát hoz létre."
"Ez nagyon személyes... úgy gondolom, hogy a művészet, a film és a divat szinergiája
egy érdekes energiát hoz létre."
egy érdekes energiát hoz létre."
Az esemény, amely 2015-ben elérte a 4 millió dollárt, Los Angelest is a kultúra globális központjaként állítja reflektorfénybe. És valóban, ez az út, amelyen Chow - partnerségben Michael Govannal, LACMA vezérigazgatójával és a Wallis Annenberg vezetőjével, aki 2006-ban csatlakozott a múzeumhoz a Dia Art Foundationtól - sikeresen összehozta a divat, a művészet és a film világának elemeit, miközben mindhárom médiumot megemelte, hogy az eseményt egyedivé tegye.
"Életem nagy részét New Yorkban töltve támadt ez a romantikus elképzelésem LA-ről, mint a kreativitás fővárosáról, mivel annyi művész, filmes és zenész él itt" - mondja Govan, akinek szintén mély kapcsolatai vannak a divat világával. (Az ő házastársa Katherine Ross márkatanácsadó, aki korábban a Prada és az LVMH különböző pozícióit töltötte be). "Annyira naiv voltam; azt hittem, hogy mindenki együtt tölti az idejét és ismerik egymást. Hamar rájöttem, hogy miközben létezik egy művészeti közösség, a művészeti és a filmes világ mintha mégsem keveredne."
Govan maga mellé toborozta Chow-t, a LACMA megbízottját, hogy korábban kidolgozza a gála koncepcióját, amely hasznot hozna a múzeum akkoriban gondokkal küzdő filmes részlege számára. Chow a barátjához, DiCaprio-hoz fordult, hogy kölcsönözzön némi komoly szórakoztatóipari súlyt az eseménynek. "Úgy véltem, hogy szükségünk volt valakira a filmes világból, hogy reprezentálja Hollywoodot" - mondta. "Leo annyira művészi és támogatja is a művészetet. Szerencsémred igent mondott."
A divat eleme Gucci szponzorációjának formájában fejeződik ki leginkább, amelynek hosszú története van a művészetek és a film támogatásában egyaránt. (Az elmúlt évtizedben a Kering tulajdonában lévő luxusmárka több millió dollárt adományozott a Film Alapítványnak, amely egy Martin Scorsese által létrehozott nonprofit alap a filmek felújítására és megőrzésére.)
Néhány előny ellenére, amelyet a minden évadban új szponzor jelentene, a LACMA és Gucci közötti partnerség folyamatos. "Nem vagyok biztos benne, hogy Gucci ezt mindig csinálni fogja, de nagy híve vagyok az adományozókkal és szponzorokkal kiépített hosszútávú kapcsolatoknak" - mondja Govan. Az iparág forrásai szerint az efféle támogatások általában 1 millió dollárnál kezdődnek és elérhetik a 4 milliót is, hozzátéve még a előállítási költségeket.
A Gucci számára nemcsak a művészet és a szórakoztatóipar világával való kapcsolat a haszon, hanem az a lehetőség, hogy egy estére a vörös szőnyeg birtokosa lehessen. Egy díjátadóval ellentétben, ahol az olasz luxusmárkát csak egy-két nagyobb sztár viseli, itt szinte mindegyik ember arra rendeltetett, hogy híres stílus-blogban tűnjön fel, amint Gucciban érkezik az Art + Film Gálára. Alessandro Michele kreatív igazgató tervezett ruhákat 2015-ben sokak számára, akik között volt Chloë Sevigny, Dakota Johnson, Salma Hayek, Gwyneth Paltrow, Rosie Huntington-Whiteley és Saoirse Ronan is.
A tavalyi volt Michele első gálája, aki 2015 januárjában vette át azt Frida Gianninitől. És miközben kezdetektől fogva kitörölhetetlen nyomot hagyott a branden, ez esemény lehetővé tette számára, hogy megmutatkozzon a vörös szőnyeges tartományban, Hayek fűzős ruhájától kezdve Paltrow fodros-flitteres minijéig.
"Nem korlátozódik a hírességekre. Egyfajta keveredése a kulturálisan jelentős embereknek,
és egy komfortos közeg, mivel a hozzád hasonlók között vagy."
"Szeretem az estélyi viseletet és a kódjait, és lenyűgözött a glam világa és az haute couture. A vörös szónyeges ruhák tervezése kiváló ürügy a számomra, hogy ilyesféle ruhákat hozzak létre" - mondja Michele. "Szeretem átdolgozni a kódjaimat annak érdekében, hogy az adott nő személyiségét ruházzam fel."
Annyi biztos, hogy a nők - és a férfiak - akik részt vesznek a gálán, Chow által személyesen lettek kiválasztva annak a fajta hozzáállásnak a kialakítása érdekében, amely lehetővé teszi azokat a Jack Nicholson-féle mikrofonos pillanatokat. "Évának nagyon sajátos ízlése van a vendéglátás tekintetében" - mondja Keith Baptista, akinek cége, a Prodject kivitelezi az eseményt. "Sokkal inkább akarja, hogy otthon érezzék magukat, mint egy gálán."
Ezt a felfogást érezni lehet a bensőséges ülésrend és a szórakoztatás által. Az idei zenész vendég még nem derült ki, de a régebbi előadók között volt T Bone Burnett, a Culture Club és Stevie Wonder. De Baptista ismét hangsúlyozza, hogy a gondosan összeválogatott társaság az Art + Film Gala sikerének titka. "A közönség kulcskérdés" - mondja. "Nem korlátozódik a hírességekre. Egyfajta keveredése a kulturálisan jelentős embereknek, és egy komfortos közeg, mivel a hozzád hasonlók között vagy."
"Az emberek háttere szórakoztatóvá és érdekessé teszi" - mondja Elizabeth Satzman nlondoni székhelyű stylist és a Vanity Fair szerkesztője, aki az esemény résztvevője és klienseket is ajánl a számára. "Igazi izgalmat csihol, amikor a tehetségek keveredésére gondolsz a teremben."
A tavalyi vendéglistán például tucatnyi előkelősége szerepelt a művészet, a film és a divat világának. Catherine Opie, Doug Aitken és Barbara Kruger keveredett Jared Letoval, Inez van Lamsweerde-vel és Vinoodh Matadinnel, csakúgy, mint Diane Kruger, Sam Taylor-Johnson és a Kering vezérigazgatója, François-Henri Pinault.
"Amiről Eva és én beszélgettünk, a kezdetektől fogva az volt, hogy nem a menő dekoráció és a látvány lenne olyan fontos, hanem inkább az emberek" - tette hozzá Govan. "Nem fogunk többezer fős rendezvényt csinálni. A pénz elsőségét beáldozzuk az intimitásnak."
Természetessen az esemény jegyei nem ingyenesek. Idén az árak 5.000 dollárnál kezdődtek és az egyéni jegyek egy top asztalért elérhették a 100.000 dollárt is.
Természetessen az esemény jegyei nem ingyenesek. Idén az árak 5.000 dollárnál kezdődtek és az egyéni jegyek egy top asztalért elérhették a 100.000 dollárt is.
De úgy tűnik, hogy megérték a belépőjegyek, nemcsak a résztevőknek, de Gucci számára is, akinek már sikerült az eseményt a márka platformjává tennie, beágyazva magát az egyre növekvő keresztmetszetébe a művészetnek, a divatnak és a filmnek. Tavaly a társaság a becslések szerint 615 millió média-megjelenést generált egyedül az Államok területén.
"Apró részlet, hogy szerettem volna átlépni a hagyományos, logo-féle bemutatkozás-és-ismétlést" - mondja Govan. Ehelyett a médiafotók Chris Burden "Városi fény"-e előtt készültek, amely egy szabadtéri installáció 202 vintage lámpaoszlop felhasználásával. "Ez nem hangsúlyozza a kereskedelmi márkanevet, de kifejezi az egész vállalkozás helyének szellemét."
Ám mivel az Art + Film Gala már híressé vált, Govannak és Chownak keményen kell dolgoznia azon, hogy a hely szellemét meg tudja őrizni. "Mint bármi mást, ezt is nehéz lehet megtartani évekig" - mondja Saltzman. De mostanáig még "Van néhány olyan pillanata az életnek, amikor az a teljes és tökéletes öröm válik az éjszaka részévé, hogy ez egy nagy nyilvános adománygyűjtés. Igazán szerencsésnek érzed magad, hogy felkértek."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése