Végtelen erőfeszítés, végtelen kitartás, végtelen szerénység. (Rain vezérelve)

Tudtam, hogy ránézésre nem tűnök valami nagy számnak, a megjelenésem sem túl vonzó, de a bensőm elég rendkívüli. Minden színpadra lépés előtt azt mondom magamnak, hogy én vagyok a legjobb, és minden előadás után ugyanúgy azt, hogy nem én vagyok. Ezért minden fellépés előtt 120 százalékosan kell felkészülnöm, hogy az előadáson 100 százalékos teljesítményt tudjak nyújtani. Ennek érdekében minden álló nap folyamatosan képzem magam. Már nagyon hosszú ideje alváshiányban szenvedek, mert ha éppen nem dolgozom, akkor vagy edzek, vagy a koreográfiákat és a dalokat próbálom. Éppen úgy, mint a filmfelvételek idején, ha valamit nem csináltam jól, képtelen vagyok aludni. Akár színészként, akár énekesként, a legjobbat kell tudnom kihozni magamból. De nem kell aggódni, hogy most nincs elegendő időm az alvásra, jut arra majd bőven a halálom után. (Rain)

Ez a fiatalság, ez az egészség... és a túlcsorduló önbizalom... az erőfeszítés, amit az oly hihetetlen előadásai sikeres megvalósításáért tett... és a tehetség, amit felmutat, ezek töltenek el spontán tisztelettel engem. Azt gondolom, hogy a történelem a fontos személyiségek között fogja jegyezni. Úgy, mint aki színészként és zenészként egyaránt sikeres lett. ...
Ami igazán meglepő Ji-hoonban, az az, hogy egyfajta düh, bosszúvágy és szomorúság, az összes efféle sötét, komor negatív motiváció az ő esetében rendkívül optimista és derűs módon ölt testet.
(Park Chan-wook rendező)

RAIN NAPTÁRA: EGYETEMI TANULMÁNYOK

««« RAIN NAPTÁRA: A GYAKORNOKI ÉVEK - 1999-2002 (1/3) 
                    




Park Jin-young, aki éppen tíz évvel idősebb Rainnél, amolyan rendes pótapaként figyelt a szárnyai alatt lévő fiatalokra. Nem érte be a színpadi felkészítéssel, Ji-hoon számára kikötötte azt is, hogy csak akkor jelenteti meg a debütáló albumát, ha a tanulmányait egyetemen folytatja. Bár a középiskola befejezése és az egyetemi felvételire készülés 2000 végén egybeesett Ji-hoon életének legnehezebb szakaszával, mégis sikeresen bejutott a Kyung Hee University Art and Design karának BA Postmodern Music szakára.


"Jin-young hyung azt mondta nekem: 'Ha nem jutsz be az egyetemre, nem fogom segíteni, hogy elkészüljön az albumod, és hogy énekest csináljak belőled.' Akkor minden elsötétült előttem, mert a vizsga 102 nap múlva volt. Elmentem egy könyvesboltba és vettem próbavizsga füzeteket (300 oldalnyit). Azt mondtam magamnak, 'Akkor jutok a végére ennek, ha naponta három oldalt befejezek.' Mivel így csak három oldal volt [a napi mennyiség], egyszerűen memorizáltam az összes kérdést. Amikor ettem, sétáltam vagy táncoltam, egyfolytában tanultam. Néha, amikor lusta voltam ahhoz, hogy elmenjek táncot gyakorolni, akkor egész éjjel tanultam. Végül sikerült bejutnom az egyetemre." [15]


Az alábbi képen az egyetem Global kampuszának főbejárata látható. Érdekesség, hogy a kampusz eredetileg Suwon nevét viselte, ahol található, de a fejlesztésekkel egyidejűleg megváltoztatták a nevét, mely az ott folyó képzés új szemléletét is hivatott "beszélő névként" kifejezni.

 
(0000077)




A College of Art and Design új épületét 2007-ben adták át, tehát Rain még nem ebben az épületben tanult:



(0000078)


(0000079) A Global kampusz könyvtára



Érdekesség: a Kyung Hee Egyetem Szöul kampuszának része a Nagy Béke Csarnok nevű konferencia- és rendezvényközpont is (a legfelső, katedrálisra emlékeztető épület), amely később többször adott helyet a volt diák, Rain koncertjének vagy rajongói találkozójának.



(0000080)



Rain rajongóinak rizsadományai szegélyezték 2013. októberében a fan meetinghez vezető utat:






A négyéves alapképzést némi közbeeső halasztással Rain 2006. februárjában fejezte be, majd márciustól ugyanott az Art and Fusion Design kar MA Performing Arts szakát választotta a továbbtanuláshoz. Az első tanév két szemeszterének elvégzése után azonban nem regisztrált a következő tanévre, így automatikusan megszűnt a hallgatói jogviszonya. [18]

Bár a 2007. év első felét a világturnéja miatt nem tanulmányokkal töltötte, Rain márciustól a híres magánegyetem, a Dankook University Culture, Art and Design karának MA Musical, Theatre and Film (mai nevén: Performing Arts) tanszakára iratkozott be. Az iskolaváltás oka kettős volt. A JYP Entertainment képviselője azt nyilatkozta, hogy Rain szeretne mélyebben foglalkozni a színészettel. A döntés valószínűleg akkor született meg az iskolaváltáshoz, amikor Rain megtudta, hogy Yoon Ho-jin producer és rendező lett a tanszak vezetője. A lehetőség azért is volt vonzó Rain számára, mert itt egyszerre tanulhatott színészetet és zenét.  A Dankook Egyetemnek két nagy centruma van, közülük a Jukjeon kampusz (Yongin, Gyeonggi) ad helyet a művészeti tanszékeknek.





(0000081)
(0000082)


 










(0000086)

(0000085)









(0000087)




















A mesterképzés öt szemeszterének elvégzése után Rain valószínűleg 2010-ben diplomázott, mert a kérvényben, melyet abban az évben írt a Hadügyminisztérium sorozási hivatalának, a tanulmányi kötelezettségének teljesítése is szerepelt a bevonulás halasztási kérelmének indokaként.





(0000088) [19]




Mit tanult Rain az egyetemi képzéseken?

A szakleírások nemcsak Rain iskolázottsága, műveltsége szempontjából érdekesek, hanem azért is, mert általuk egy kis bepillantást nyerhetünk abba az oktatási háttérbe, amely Korea kulturális expanziójának hátterében található.

Érdekességek a Kyung Hee Egyetem honlapjáról - a szak 2015. évi tájékoztatója:


Művészet és Dizájn Kar
Posztmodern Zene Tanszék
Mi a posztmodern zene?
A kommersz zene a 20. században domináns zenei formává vált.
Kommersz zene a rock 'n' roll, a ballada, a jazz és az összes zene, amelyet média számos területén könnyedén hallhatunk. A kommersz zene meghatározás lehetővé teszi a számunkra, hogy ilyennek tekintsük az összes zenét, melyet nagy bevétel termelése érdekében hoztak létre. Ez szükségszerűen bevonzotta a kapitalizmust a zene világába. A zene üzleti aspektusaira koncentrálás gyakran távol visz a művészi szempontoktól, mert a "kommersz" szó a "hasonlóságot", a "talált-hangot" és a "nem eredetiséget" jelenti.
A posztmodern zene kísérletet tesz arra, hogy az eredetiséget vegye szemügyre a zenei szerzeményekben és mélyebb művészi szempontokból. Ez a vizsgálat bizonyos mértékig kölcsönözhető magának a popzenének az előbb adott definíciójából. A posztmodern zene előadása és írása nemcsak tökéletes jártasságot igényel a meglévő és létrejövő zenei stílusokban és technikákban, mint például a rock, pop, jazz és számítógépes zene, de ugyancsak megköveteli az újabb vízióknak megfelelő gondolat- és érzékelésmódot, hogy együttvéve mind a régebbieket, a jelenlegieket vagy az eljövendőket, felfedezhessük a helyükbe lépő új zene alkotásait. A posztmodern zene az eljövendő új évszázadra készít fel.

A Posztmodern zene a Kyung Hee Egyetemen
A 2000-ben alapított program a kortárs zene és a jazz tanulmányozásának nyitó intézete, amely a "Jazz előadás és zeneszerzés' területén kínál művészeti bachelor képzést. A hallgatók és az oktatók számára a program olyan közegben működik, amelyet úgy terveztek, hogy biztosítsa az átfogó tanulási tapasztalatokat mindazon lehetőségek és kihívások lefedésével, amelyet a kortárs zeneipar felmutat. Kiterjedt lehetőségekkel szolgál a hallgatók zenei kompetenciáinak fejlesztéséhez a zeneszerzés, az előadás és a gyártás minden területén. A program hallgatói rendszeresen tartanak koncerteket is, és a stúdiókban az egyéni album-projektjeiken dolgoznak. A Kyung Hee egyetem nagy hagyományokkal rendelkezik a zeneoktatás terén. Az átfogó tantervben megtalálható a jazz összhangzattan, zenei szerkesztés, filmzene, kommersz zene, zongorakíséret, ritmustanulmányok, popzenei vokál, improvizáció-elemzés, együttes, midi- és hangtervezés, computer-zene, 20. századi nyugati zene, keleti zene és improvizációs technika. A kortárs zene minden stílusát felfedezik, ezek között megtalálhatóak a jazz, a rock, a népszerű és kortárs klasszikusok éppen úgy, mint a világ számos különböző helyének zenéi. A program elsődleges célja, hogy a diákokat felvértezze a a jazz és a kortárs zene technikai, elméleti és történeti megértésével. A Posztmodern zene program diákjai együtt dolgoznak az alkotókkal, nemcsak a jazz és zenei társterületeinek tolmácsolóiként, hanem azzal a céllal, hogy mindig új kifejezési és művészi határok felé törekedjenek, és el is érjék azokat.
Tanulmányok:

1. év
Bevezetés a zeneelméletbe - Egyéni tantárgy - Együttes - Jazz összhangzattan - Egyéni tantárgy (minor) - Improvizációs technika - Zenehallgatás és szolfézs - Zongora

2. év
Egyéni tantárgy - Haladó improvizációs technika - Kommersz zene komponálása - Midi hangszerelés - Blues-tanulmányok - Zenehallgatás és szolfézs - Computer-zene - Együttes - Ritmus-tanulmányok - Hangfelvétel-technika - Kommersz zene szerkesztése

3. év
Főszakos tanulmányok - Filmzene - Dalszerzés - Újraharmonizálási technika - Latin tanulmányok - Együttes - Jazzkórus - Haladó hangszerelés

4. év
Főszakos tanulmányok - Világzene - Zenekar - Modern klasszikus zene elemzése - Zeneipar - Keleti zene elemzés - Karmesteri tanulmányok - Diplomavédés


Karrier és a végzősök célterületei

A zeneipar elmúlt években bekövetkezett gyors növekedése új karrierlehetőségeket teremtett az előadóművészet és a szórakoztatóipar új tehetségei számára csakúgy, mint egyéb kommersz zenei vállalkozások számára. Képzett zenészek jelentkezhetnek a formális képzésre, hogy ezzel a programmal jegyezzék a karrierjüket, stúdió-előadásukat, szerkesztésüket vagy gyártásukat és élő előadásukat. A karrier lehet dalírás is, zeneszerzés és zenés televíziós rendezés, filmzene, reklámzene éppúgy, mint zenei promóció, booking és zeneműkiadás. A felvétel főszakos diákok gyakran hangmérnökként, hangkeverőként vagy hangtervezőként futnak be karriert. A végzősöket szakmai üzletkötőként vagy zenei termékek tanácsadójaként és zenei intézmények oktatójaként is alkalmazták már. A kiskereskedelmi üzleteknek is szükségük van zenészekre, akik be tudják mutatni azokat a zeneszerszámokat, amelyeket értékesítenek. Azokra, akik zeneórákat tudnak adni, mindig nagy a kereslet.




A Dankook Egyetem MA képzéséről sajnos nincs angol nyelvű részletes tájékoztató, de  a koreai nyelvű oldalon megtalálható a Performing Arts (Előadóművészetek) szak tanulmányi területeinek leírása.


Bevezetés

Ráébredni az emberi élet erejére a kultúra és művészet gyakorlásának útján - ez a humanizmus. A mesterképző iskola célja olyan szakértők oktatása, akikkel a 21. században elérjük, hogy a kultúra és művészet magasan Korea magasan fejlett ágazata legyen digitális bázison és a tudásra alapozva. A hallgatók szerezzenek gyakorlati készségeket és elméleti felkészültséget a kifejezésre a színészetben vagy az előadóművészetek tervezésében és irányításában, vagy musicalek, színjátékok, populáris zenék létrehozatalában, művészeti múzeumok, a kultúra menedzsmentjének irányításában stb. Ugyancsak olyan oktatásra törekszünk, amellyel hozzájárulunk a koreai dizájn globalizációjához a professzionális tudás művelésével, hogy növeljük az ipari tervezés és alkotás képességét a tényleges élettel összefüggésben a dizájn olyan területein, mint a tömegkommunikáció, a divat, a termékek és a virágok stb.
Legjobb képességeink szerint oktatunk elhivatott vezetőket és hozzáértő irányítókat a 21. századi  kulturális ipar és művészeti menedzsment  számára, nagy büszkeséggel elindítva "A kultúra és művészet vezető tisztségviselője" kurzust.



Tanszékek/Főszakok

Előadóművészetek tanszék
Kulturális menedzsment tanszék
Kommunikációs dizájn tanszék
Életstílus dizájn tanszék
Virág dizájn tanszék




Rain a Performing Arts (Előadóművészetek) tanszék Musicals and theatrical performances (Zenés és prózai színházi előadások) szakának hallgatója volt.

A koreai nyelvű honlapról nagyon hozzávetőlegesen lefordítva (vagy inkább kitalálva) a képzés főbb tárgyai:




ELŐADÓMŰVÉSZETEK TANSZÉK:
ZENÉS ÉS PRÓZAI SZÍNHÁZI ELŐADÁSOK


(0000089)



Bár mindkét egyetem nagyszabású diplomaátadó ünnepséget rendez a végzős diákjai számára, érdekes, hogy az egyébként agyonfotózott Rainről nem kerültek elő ilyen fényképek. Ebből arra lehet következtetni, hogy talán nem tudott részt venni ezeken a ceremóniákon. Egyszer azonban szerepelt egy reklámfilmben, amikor belebújt egy hagyományos egyenruhába, és azóta sokan ezt gondolják valós fotónak - pedig látszik a kezében lévő reklámozott tárgy. De kárpótlásul álljon itt, hiszen valami hasonló lett volna, ha...


THIS IS AN ADVERTISEMENT, NOT A REAL CEREMONY!!!
EZ EGY REKLÁM, NEM A VALÓSÁGOS ÜNNEPSÉG!!!

THIS IS AN ADVERTISEMENT, NOT A REAL CEREMONY!!!
EZ EGY REKLÁM, NEM A VALÓSÁGOS ÜNNEPSÉG!!!
(0000090)



Ezek a képek viszont valóban  az egyetemek ünnepségeiről készültek:





A Kyung Hee Egyetem mindkét kampuszán tartanak záró ceremóniát. A Szöul kampuszon rendkívül emelkedett az ünneplés, amelynek fényét az auditórium pompás látványa is fokozza. A Global (volt Suwon) kampuszon készült képeket helyismeret híján nehéz beazonosítani.



(0000091)

(0000092)



A Dankook Egyetem Jukjeon kampuszán készült fotók:


(0000093)

(0000094)




Reméljük, hogy Ji-hoon mindkét szintű diplomáját nagyon megünnepelték. Mi utólag szeretnénk gratulálni és a képen látható diáktárshoz hasonlóan virtuálisan feldobálni őt a levegőbe, hiszen nagyon megérdemli.



(0000095)









A blog olvasói pedig bónuszként áttekinthetik egy másik szak programját is. Ez is a háttér egy eleme Dél-Koreában, ahol a szórakoztatóipart gazdasági-kulturális húzóágazatként kezelik.



POPULÁRIS ZENE TANSZÉK:
A POPULÁRIS ZENE GYÁRTÁSA ÉS MENEDZSMENTJE

Bevezetés a zeneelméletbe 
Felvétel-technológia 
Popzene-elmélet  
Pop promóciós marketing esettanulmányok
Zeneszerzői esettanulmányok 
Popzene-történet 
Kortárs zenei alkotás (gyakorlat)
Hangkeverés 
Improvizációs technikák 
Videós és multimédiás gyakorlat 
Kortárs elméleti kutatások 
A modern társadalom és a populáris zene 
Digitális zene - beruházási és termelés
Előadóművészetek menedzsmentje 
Zenei technológia
Filmzeneszerzési módszerek
A világzene megértése 
Popzene-elmélet - A kutatás módszertana 
Popzenei szakmai gyakorlat
Kreatív zeneelmélet és zeneszerzés
A klasszikus zene története 
A kortárs popzene elméletet és formái 
Zenei technológia 
A modális harmónia 
A jazz ritmusa
A popzene kritikája

Gyártástervezés és gyártás
Stúdió technikák

Jogvédelem

Kulturális és művészeti menedzsment 
Kortárs zenei együttes  
Kreatív fúziós kutatás







___________________________________________________________________
[15]
"That's passion, the passion that if not I will die", interjú Rainnel, Chosun, 2007.04.25.
 
[18]
Rain Studies Acting, 2007.05.02.
http://world.kbs.co.kr/english/program/program_musicnews_frame.htm?No=5612&current_page=246 

[19]
Rain requests for a delay from enlisting in the army, allk
pop, http://www.allkpop.com/article/2010/06/rain-requests-for-a-delay-from-enlisting-in-the-army


A fotók forrása:

http://www.khu.ac.kr/eng/about/photo_gallery.jsp?page=21&cur_g_name=2011%20Graduation%20Ceremony

http://www.dankook.ac.kr/web/international/dku-news?p_p_id=Bbs_WAR_bbsportlet&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&_Bbs_WAR_bbsportlet_curPage=8&_Bbs_WAR_bbsportlet_action=view_message&_Bbs_WAR_bbsportlet_messageId=315222





































No comments: